MENUJU KE JALAN YANG LURUS DAN DIREDHAI ALLAH




HAPPY SATURDAYS uollss, semuass ngah bz ke.. Also me guys.. im so bored when doing my assgment yang berlambak gila babun tu.. aduh.. FENIN-FENIN kepala hamba ni uolllsss..


Subhanallah, apalah yang iqa merepek tu kan. Sudah lah jauh daripada Family now sibuk fulak malas nak wat kejee.. Haish.. Nampaknye penyakit 'M" iqqa semakin merebak dengan berleluasa,, *harus ku cegah penyakit ini!!! 


Guys, u know what.. no one in the worlds can perfect as Nabi Muhammad Saw.. Jadi iqa nak bagitahu dekat sini.. Yang kita semua nie berhak ukur tahap keimanan kita dan juga tahap ketaqwaan kita pada Allah. Tiada sesempurna manusia yang boleh menandingi Allah. Fahamkan konsep tu dulu. Baru kita cernakan balik kat otak kita nie.. 


Nie tidak, kita tahunye main cakap je orang tu macam tu, orang ni macam nie. Plez guys stop it ok!!
Iqa paling pantag orang yang tahu cakap je,, Kalau kita tak tahu situasi sebenar macam mana. janganlah kita judge orang tu macam tu... its not fair!! 


Baru-baru nie,, iqa pergi konsert kembara sufi Hafiz  Hamidun,, Ala, yang bergelar sebagai abang angkat iqa tu, *ha,, tak tahu.. kesiannye kome.. kikikiki..
sorry,,its just a joke.. 


Dia cakapkan, kalau kita suka bercerita pasal orang,,kita kena tengok dulu diri kita nie ditahap mana. Then pabila kita sedar yang kita lakukan sesuatu kesalahan.. Ucapkan lah 'ASTAGFIRULLAHHALAZIM' dengan itu baru kita tahu betapa mudahnye islam memaafkan hambanye..
see, ISLAM SANGAT MUDAH KAWAN-KAWAN


Jadi, kalau lah kita nie jenis yang banyak cakap sampai tak beringat tu,,bawak-bawaklah beristifar ok..Iqa pun ingatkan diri iqa jugak. huhuhu,, *almaklumlah mulut saya sangat ringan,,,wakakaka

Yang penting Hafiz Hamidun sangat superb.. huhuhu. Seronok dengar dia nasihatkan budak-budak UNIMAS hari tu.. Rugi pada siapa yang tak join tu.. huhuhu



Ingat ye kawan-kawan.. kita manusia biasa yang sering melakukan kesilapann. Marilah kita menuju kejalan yang diredhai Allah bersama-sama.. *ada gaya macam ustazah norbayah tak,,heeeee :P



last but not least, let improve our iman,insaniah,dan jugak taqwa for being a gud muslimah till jannah..

and as a muslim for being a gud leader.. IN SHA ALLAH



before nak publish of coz kna ada gambar owner blog yang comel kan..huhuhu















Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih..AWOK yang sudi comment...appreciate it!