SYUKUR.. BN STILL LAGI MENJADI TONGGAK NEGARA..




Ramai yang tidak berpuas hati dengan keputusan pilihanraya tahun nie kan,, But its ok,,, Terima kenyataan ye kawan-kawan.. Tak boleh dah nak tunding jari pada kesalahan orang lain sahaja.. Kita kena ingat yang fitnah memfitnah nie lah yang boleh menimbulkan rusuhan kaum,, PM kita nie baik sebab sebenarnya dia nak satukan MELAYU,CHINA dan INDIA.. Tapi tengoklah sekarang nie..dah jadi tiada persefahaman dah..



Ramai yang bangkitkan isu UMNO buang Singapura.. Hey kawan,,,kita sudah didedahkan dengan mata pelajaran sejarah..dan kita tahu siapa yang layak memimpin negara Malaysia.. Biar Iqa ingatkan kay,, Singapura tu sebenarnye yang tak nak gabung dengan Malaysia..and singapura jugak nak buat republik sendiri selepas PAP menang besar pada suatu ketika dahulu.. Peristiwa dimana Lee kuan yew menaikkan isu perkauman cina..hingga menyebabkan tunku Abdul Rahman begitu kecewa.. 


Sebab tu lah sejarah amat penting dalam kehidupan kita ye.. Lagi satu pasal isu kenaikan harga barang seperti minyak,kereta,gula dan sebagainya.. untuk pengetahuan anda semua itu masalah ekonomi dunia..bukan BN yang tentukan semuanya tu,, Buka mata anda... syukur dengan apa yang kita ada sekarang nie.. Saya sedih bila perkara seperti ini berlaku,, UMNO daripada dulu hingga kini masih takut kalau keistimewaan orang melatyu dan bumiputera terjejas...


Dan kalau lah itu berlaku,,mahukah kita jadi seperti bangsa melayu yang berada di Singapura?? Mahukah kita belajar tinggi2 tapi di tolak untuk jadi kuli batak macam zaman dahulu.. IBU BAPA kita dulu teruk dikerjakan mereka..dihina,, dianggil bodoh... mahukah kita jadi seperti itu????


Sedarlah kalian..pasti nenek moyang kita menangis kerana usaha mereke mahu menyatukan kaum melayu lebur begitu sahaja... Sekarang lihat lah mereke.. yang sanggup bermusuhan sesama melayu hanya kerana menegakkan parti pembangkang.. subhanallah...



maaf ye,,pendapat iqa sahaja nie.. 


ingat slogan 1 malaysia.. berharap suatu hari nanti orang-orang islam,,china dan india bersatu untuk menjadi benteng menegakkan negara tercinta..amin... :')

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih..AWOK yang sudi comment...appreciate it!