BORN TO BE A MUSLIM AND PROUD OF IT



hello,apa khabar? sihat tak? dah makan? dah solat? tet!!!..macam tu lah selalunye blogger buat permulaan
nak buat ayat kan...for sure lah kan kalau tak bagi salam and tanya macam-macam itu bukan blogger namanye kan, kan,,see title kat atas tu? YEYE pandai pun, hehehe tadi dok buka facebook
terbacalah satu post nie daripada hamba allah yang sungguh mulia nak tahu dia cakap ape??dia cakap  macam nia ha..

"dulu aku tahu aku jahat, tapi bila aku dah baik ada je yang nak mengata aku,, patah semangat aku nak jadi baik lagi, orang yang pakai tudung pun boleh mengata aku,apelagi orang-orang yang rapat dengan aku,,sudahlah cakap belakang,, apelah jadi orang..pedih hati aku ny oiiii..kalau tak suka terus cakap tak suka..jangan nak kutuk2 aku lagi..ko nampak tak siapa yang jahat sekarang nie?? korang lah yang jahat..bukan aku..sebab korang asyik nak mengata orang je..pastu nak buat dosa lagi pegi cerita kat orang lain puak..makin bertambah-tambah lah dosa kau tu budak!!!! '

sorry ye kepada orang yang post nie..iqa memang copy betul-betul

nama kat fb dy bermula dengan M*******....
hehehe, tak baiklah kan nak bagitahu sape dy,,yang penting kalau tgk fb dy memang dy kategori jahat n nakal kot,,tapi sekarang alhamdullilah lah..even iqa tak kenal dia pun,,kenal kat fb je kot,tapi iqa nak cakap nie,,yang hamba allah nie betul-betul nak berubah tapi kenapa kita buat macam tu kat dy ek,,ramai yang komen kat dy yang sebenarnye orang yang jahat tu ialah orang yang suka mengata kita
dari belakang,,kalau  lah korang perhatikan baik-baik kan ape yang dy post tu ada betulnya jugakkan yang lagi jahat tu kita,sebab dia dah berubah tapi kita yang sibuk nak mengata dia,,SUBHANALLAH

kalau dia yang jahat boleh nak jadi baik,,kenapa kita yang baik nak jadi jahat kan??dia dah sedar apa dy buat,,janganlah kita nak ganggu hidup dia pulak..cubalah sokong apa yang dia buat tu..haishhh
luluh hati dia tau..sambil iqa ingatkan korang,,iqa ingatkan diri iqa jugak..
ingat"manusia tidak pernah lepas dari membuat kesalahan"

jadi kita sama-samalah berdoa yang terbaik untuk sesama kita..islam itu memudahkan silaturahim
bukannya memusnahkan silaturahim,,banggalah jadi seorang muslim..ISLAM IS ALWAYS TRUE>>
k lah,,,selamat membaca semua..jadikan iktibar,ok salam,,(^-^)


always true....ALLAH




last sekali sapa yang baca tu..say amin for this dua...AMIN







                                                                                                                                     love forever
                                                                                                                                          iqa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih..AWOK yang sudi comment...appreciate it!