WAHAI AYAH ♥♥♥


look,this is my mum and dad..Romantik tak mereke?ayah kita hensem tak?hehehe..

Mungkin ibu lebih kerap menelefon untuk menanyakan keadaan kita setiap hari.. Tapi tahu kah kita, Sebenarnya ayahlah yang mengingatkan ibu supaya menelefon kita?

Semasa kecil ibulah yang sering mendukung kita, Tapi tahukah kita bahawa sebaik sahaja ayah pulang bekerja dengan wajah yang letih ayahlah yang selalu menanyakan  apa yang kita lakukan seharian..

Saat kita sakit dan demam,ayahlah yang sering membentak 'sudah diberitahu jangan minum ais!" tetapi tahukah kamoo bahawa ayah sangat risau akan diri kita?

Ketika kita remaja kita meminta izin untuk keluar malam. Ayah dengan tegas berkata 'tidak boleh!"Sedarkah kita bahawa ayah ingin menjaga kita? Kerana bagi ayah kita merupakan sesuatu yang berharga..

Saat kita sudah dipercayai, Ayah pun melonggarkan peraturannya.. Maka kita melanggar kepercayaannya. Maka ayahlah yang menunggu kita diruang tamu dengan rasa yang tersangat risau..

Setelah kita dewasa, ayah telah menghantar kita ke sekolah ataupun kolej untuk belajar..
Disaat kita memerlukan itu ini, Untuk keperluan pelajaran kita ataupun keperluan kuliah kita, Ayah hanya mengerutkan dahi, tanpa menolak beliau memenuhinya keinginan kita. Saat kamu berjaya, Ayah adalah orang pertama berdiri dan menepuk tangan untukmu sambil tersenyum dengan bangga.

Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita daripada ayah. Ayah sangat berhati-hati mengizinkannya.. Dan akhirnya.. Saat ayah melihat kita duduk di atas pelamin bersama pasangan kita.. Ayah pun turut tersenyum bahagia..

Tapi apakah kita tahu ayah sempat lari ke belakang dan menangis???

Ayah menangis kerana sangat bahagia,, Dan dia pun berdoa. 'Ya tuhanku, tugasku telah selesai dengan baik.. Bahagiakan lah putra putri kecilku yang manis bersama pasangannya"..

Setelah itu ayah akan menunggu kedatangan kita bersama cucu-cucunya yang sesekali datang menjenguk..Dengan rambut yang memutih dan badan yang yang tak kuat lagi untuk menjaga kita..

'HAPPY BEFDAY AYAH SEMOGA AYAH SENTIASA SIHAT DAN DIMURAHKAN REZEKI"

SAYANG AYAH SELALU..♥♥♥


10 ulasan:

  1. Selamat hari jadi buat ayah awak! teringatnya zaman kanak2. skrg dah kawin, duk jauh dari parents. sangat teringatkan mereka :(

    BalasPadam
  2. hehehe,,akak sheila tq ye,,akak pun kenalah rajin tengok dia,,hehehe

    BalasPadam
  3. hp bday ye utk abah awak..
    aah..abah yg olwes ibu utk kol kita kannn

    BalasPadam
  4. tanks kak yumida..yup betul tu..dialh yg selalu risau berbanding ibu kn..

    BalasPadam
  5. hb besday utk ayah eiqa ye :)
    salam kenal dari saya :)

    BalasPadam
  6. terima kasih kak rania,,hehehe,,salam kenal jugak untuk akak :)

    BalasPadam
  7. wahh.. happy birthday utk ayah awk =)

    BalasPadam
  8. ok serious bertakung air mata baca entry ni . . hmm pengorbanan ayah kadang2 kita terlepas pandang kan? nice post eyka :)

    * muni follow sini ~ :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan,,baca banyak kali pun tetap sedih jugakkan..tahu tak pe kita tak alert pun ayah kita nie banyak berjaSA..

      Padam

terima kasih..AWOK yang sudi comment...appreciate it!